2014. március 18., kedd

Anya, kérlek, meséld el nekem

Arra gondoltam, hogy ha egyszer megkérdezi Magda (vagy bármelyik gyerekem), milyen volt az ő kisgyerekkora, nem biztos, hogy csak arra lesz kíváncsi, milyennek láttam én. Erről ugyan van már több ezer megányi fotó és videó, de ha ezeket mutogatom neki, azt mondja majd, oké, azt értem, hogy sokat sírtam és ettől függetlenül szerinted cuki és gyönyörű voltam, de én még mindig nem tudom, hogy milyen volt nálatok csecsemőnek lenni.


Így aztán készítettem néhány fotót szubjektív kameraállásból, hátha ez beszédesebb lesz számára. A poszt megírásától majdnem eltántorított, hogy akkor itt most magamról és a férjemről is idiótán vigyorgó fotókat kell közölnöm, mert ezek nélkül az egész nem érne semmit, de annyira szerettem volna ezt a posztot, hogy feladtam azt az elhatározásomat, hogy soha nem fogok itt magamról képeket szerepeltetni.
(Mellékszál: már régóta foglalkoztat, hogy vajon van-e összefüggés a digitális fényképezőgépek korszakában rólunk készült tengernyi fotó és az olyan személyiségek növekvő aránya között, akik nem belülről tekintenek kifelé a világba, hanem az határozza meg a viselkedésüket, ahogyan kívülről figyelik és látják magukat. Erről ebben a könyvben olvastam jó régen, de már nem emlékszem pontosan, hogy kinek a megfigyelése. Mondjuk, rólam az elmúlt 6 évben alig készült fénykép, időnként mégis az utóbbi szemszögű viselkedésen kapom magam. De életem tokagolyós kitérőjét követően ez már csak elvétve fordul elő.)

Akkor hát Magda mindennapjairól, a saját szemszögéből. Először is eltölt egy csomó időt sírással, olyankor nem lát semmit. Amikor nem sír, akkor meg ilyenek történnek vele:

Az ágyunkban, a papa helyén ébredve reggel még jó passzban van, homlokát ráncolva akár jó 10 percig is bűvöli az ágytámla rácsait.


Anyja feltűnik a színen. Mindig ilyen boldog, amikor huzamosabb ideig tartó alvásból felébred a gyereke.


Természetesen az apja is nagyon örül neki, főleg reggel, amikor még szépen, nyugodtan pillogtat.


És aztán beindul a gépezet. Ha nem sír, tehát jól érzi magát (=gyönyörű), ezt igen gyakran látja:


Szoptatás. Ezt sokszor és sok ideig kénytelen nézni, naponta legalább ötször, 15 percen át:


Ápolás témakörben a következők a kilátások:

A hasfájás elleni cseppeket pohárból kapja

A pelenkázón fekve a piros virágot és a  polc aljára
ragasztott Minnie egér matricát szereti fürkészni

Kegyetlen anyja szenvtelenül közelít az orrszívó-porszívóval
a védekezésre egyelőre korlátozottan képes gyermek arcához

Fürdés közben a kiskádban

És hiába sározom olyan kitartóan az ordítás miatt, azért nem tagadhatom le, hogy játszani is szokott. Már amennyire játszik egy 2-3 hónapos kisbaba.

A három zenélő forgó közül ez az egyetlen,
amit szívesen néz, akár 6 percig is (két kör)

Furby igéző tekintete megbabonázza,
a többi játék nem tekeri

A pihenőszék szórakoztató egysége

Mielőtt a szájába veszi és a torkáig nyomja, jól megnézi

Amikor rázendít, akkor viszont nincs mese, mennünk kell, babakocsival vagy autóval. Ezeket azonban nem sokáig nézi, mert indulás után többnyire azonnal elalszik:

Kilátás a babakocsiból

Kilátás az autós hordozóból

A kiságyát sajnos még nem sokszor látta. Úgyhogy azt hiszem, nagyjából ennyi. Életkorához képest egy valóságos élménydömping.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Legolvasottabb