2014. október 22., szerda

Nevelési szándék

Lehet abban mégis némi igazság, amivel a háziorvosom biztatott egyszer, azaz hogy a harmadik gyerektől kezdve a gyereknevelés terheinek egy részét már leveszik az anya válláról az idősebb gyerekek. Ráadásul ha addig jó példával jártam előttük, a következetesség alapértelmezett nevelési stratégia lesz náluk is.

Egyik délután oviból hazaérkezve szoptatok a gyerekszobában, amikor ordítás hallatszik az étkezőből. Kikiabálok a szobából: Mi a baj?
Vera: Az, hogy rajzoltam az oviban egy 4 lakásos kutyaházat, és Bandi is szeretne ilyet cicákkal.
Én: Bandi, majd rajzolunk egyet.
Bandi: De én most akajom!
Én: Bandi, nem érek rá most, de tudod, mit? Kérd meg Verát, ő olyan szép cicákat tud rajzolni.
Vera: Én nem rajzolok, mert Bandi engem folyton csak üt-ver.
Bandi: De jajzojjáj!
Vera: Nem rajzolok Bandinak!
Én: Vera, ha Bandi megígéri, hogy nem fog bántani, rajzolsz neki?
Vera: Akkor igen. Bandi, megígéred, hogy nem fogsz bántani?
Bandi: Megígéjem.
Vera: Á, de Bandi mindig mindent megígér, aztán nem tartja be. Azt is mindig megígéri, hogy nem fog bántani, és mégis mindig lefejel és kitépi a hajamat. Nem rajzolok.
Bandi visítva: Nekem is kejj cicaház!
Én: Vera, rajzolj már neki, légyszi.
Vera: Jó! Bandi, megígéred, hogy nem fogsz bántani?
Bandi: Megígéjem.
Vera: Rendben. De egyetlen árva ütés, és az összes macskát átrajzolom kutyává. Értetted? ... Egyetlen árva ütés, és az összes macskát átrajzolom kutyává. Értetted?
Bandi: Éjtettem.

***

Bandi nem bántotta Verát. Láttam is aznap az elkészült rajzot, a házat macskák lakták. Tegnap viszont megírtam ezt a posztot, és le akartam fényképezni hozzá a műveket, de hiába forgattam fel az összes mostanában készült gyerekrajzot, csak a kutyák házát találtam meg.


Kérdeztem este Verát, hogy hol a macskás ház.

Vera: Hát, kidobtam.
Én: De miért?
Vera: Mert Bandi bántott.
Én: De hát nem bántott, láttam, amikor kész lett a macskás ház.
Vera: Igen, akkor nem bántott. De azóta már többször is, nem emlékszel?
Én: De az nekem nagyon kéne most, le akarom fényképezni.
Vera, miután feltúrta a papírszemetet: Nincs mit tenni, anya. Azt már a papa levitte a szelektívbe. ... Nem baj, nem sajnálom. Bandi a hibás, miért bántott?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Legolvasottabb