2013. november 21., csütörtök

Úgy féltelek

Most vettem észre, hogy még nyáron elkezdtem írni egy posztot a testvérféltékenységről. Gondoltam, jaj de jó, akkor ezt most befejezem. Beleolvasva viszont azt láttam, hogy az ott leírtak szinte teljes mértékben érvényüket vesztették. Ezek után felmerült bennem, hogy minek is írom ezt a blogot, ha valami bajom van, akkor csak várni kell és minden megoldódik. De végül is minek élünk, úgyis meghalunk... Valamint előre szólok, hogy ez nem igazi bejegyzés, csak egy jókora adag féltékenység/testvéri szeretet témakörben elhangzott gyerekszáj-történet.

Szóval nyáron még azt a címet adtam a posztnak, hogy I Hate Everything About You. És arról kezdtem írni, hogy Vera hozzáállása semmit nem változott egy év alatt, maximum a kifejezésmódja vált árnyaltabbá. De még mindig kegyetlenül őszinte. Csemegéztem is az elmúlt év terméséből:

* Bandi, tudod, mi vagy te? Egy nagyképű, önző, gyáva kukac! (Akkoriban mindennap meghallgatta az Oz, a nagy varázslót, abban vágja ezt Dorka az oroszlán fejéhez.)

* Nem szeretem Bandit. Csak ha olyan történik vele, ami nekem rossz lenne, akkor sajnálom.

* Vera mindenféle negatív jelzővel illeti Bandit, amitől (?) ő sírni kezd. A férjem azzal nyugtatja Bandit, hogy Vera csak viccelt.
Vera: Papa, az a vicc, amin az emberek nevetnek. Bandi sír, tehát ez nem volt vicc.

* Zuhanyoztam, az anyafüggő Vera is benn ült a fürdőszobában. Bandi is be akart jönni, mire Vera bevágta az ajtót és nekitámaszkodva kiabált pánikolva: Anyaaa, ha elengedem az ajtót, bejön Bandi, és nekünk végünk van, mint a botnak!

* Bandit legszívesebben kidobnám az ablakon, de nem teszem. Mert megbüntetnének, ti meg haragudnátok.

Én nem szeretem Bandit, sőt utálom. (Ennek közlését mindennap szükségesnek érezte.)

A kistestvérnek csak akkor örülök, ha lány. Ha olyan undorító fiú, mint Bandi, akkor utálom.

* Vera: Ha megszületik a kistestvér, akkor Bandit is meg őt is adjuk be az árvaházba.
Papa: De gondolj bele, milyen rossz lenne az neki, amikor mi ott megyünk hárman, nagy boldogan, ő meg ott ülne a fűben és csak integethetne nekünk. Nem sajnálnád?
Vera: Nem. Dobnánk neki almát. Meghámozva, mert nem szereti a héját. Meg állatos kekszet.
Én: Ha valamit kívánsz másnak, akkor mindig képzeld el, hogy az neked milyen lenne.
Vera: Elképzeltem. Az nekem jó lenne.

* Vera jól oldalba vágta Bandit egy fajátékkal. De láttam, hogy véletlen volt, csak lóbálta azt a kutyát, Bandi meg épp arra járt. Bandi nagyon sírt. Megbeszéltük, mi történt, és szegény Bandi...
Én: De véletlen volt, láttam, nem tehet róla Vera.
Vera: Igen, véletlen volt. De legszívesebben szándékosan csináltam volna.

Bandi megütötte az arcát egy kisautóval, keservesen sírt.
Vera: Nem sajnálom Bandit. Szegény, de nem sajnálom.

Azt szeretném, hogy Bandi katona legyen, és meghaljon a háborúban. Legyen neki rossz.

Szeretném, ha Bandi meghalna. Addig öljük meg, amíg ilyen kicsi.


Erre tessék, most meg elkezdett valóban gyengéd érzelmeket táplálni öccse iránt. Nem mondom, hogy bevallottan odavan érte, de néha elhagyja a száját, hogy "Kicsit szeretem Bandit." És ha felmerül a lehetőség, hogy Bandit valami fájdalom éri, nővértigrissé válik és védelmébe veszi a kisebbet. Persze csak addig, amíg Bandi látványosan meg nem próbál hálálkodni neki, mondjuk azzal, hogy hozzá nyomja a fejét vagy szorosan mellé, ugyanabba a fotelbe szeretne ülni, mint ő. Esténként meg beszélgetnek elalvás előtt az ágyban, nagyon cukik. Szerintem ezek tényleg elkezdték szeretni egymást. Gyanús egyébként, mintha a hasam terebélyesedésével együtt nőne köztük a testvéri szeretet, de nekem édes mindegy, mitől ragaszkodnak mostanában ennyire egymáshoz, ha ennyire aranyosak.

Újabb élőnyelvi példák következnek, a közelmúltból:

* Gyümölcsöt ettünk, és arról volt szó, hogy a kukac undorító. Vera odafordul Bandihoz: Ne aggódj, Bandi, nem a te kukacodról van szó.

* Bandi ordít a kiságyban. Vera bemászik hozzá, kezébe veszi az egyik plüssmacskát és bábozni kezd vele: Mit hallok? Sír egy kisfiú? Nyau-nyau! ... Nna, megnyugtattam Bandikát.

* Bementünk Verával ketten a boltba, Túró Rudiért. Beleraktam kettőt a kosárba, egyet neki, egyet magamnak.
Vera: De Bandinak is vegyünk!

* Én: Bandi, szereted Verát?
Bandi: Igen. ... Veja nem szejet engem.
Vera: De, szeretem Bandit! Nem nagyon, csak kicsit szeretem.

* Bandi éjjel felsír, sárga meggylét (almalé) követel. Hozok neki vizet, belekóstol, ordít, hogy ez nem sárga meggylé. Az álmából felvert Vera megszólal a sötétben, a lehető legkedvesebb hangján: Bandika, abban a pohárban van egy cica, ott nyávog, nyau-nyau!

* Vera teljesen kétségbeesett (ezt krokodilkönnyekkel nyomatékosította is) attól az ötlettől, hogy bekenjük Bandi kezét csípős paprikával. (Nem kenjük, csak a férjem mondta, hogy régen így csinálták, ha egy gyerek nem értette meg, hogy a koszos kezét ne tömje könyékig az arcába.)
Vera: Szegény Bandika! Az nagyon rossz lenne neki! Ti nagyon gonoszak vagytok! Vegyétek tudomásul, hogy ilyet nem szabad csinálni! 

* Este, miután a fektetést követően kijöttem a szobájukból. Vera sír.
Bandi: Miéjt síjsz, Veja?
Vera: Te is tudod. Mert nem marad itt anya.
Bandi: Megvigasztajjak.

* Szintén este, a szobájukból való távozásom után:
Vera: Bandi, képzeld el, hogy amikor tavaly az angyalkák hoztak nekem egy játék kávéfőzőt, a papa azt hitte, hogy azt ők kapták anyával. Mert olyan, mint egy igazi.
Bandi: Milyen kávéfőzőt?
Vera: Tudod, azt a játékot. Holnap megmutatom.
És Vera első dolga az volt reggel, hogy odavitte Bandinak a kávéfőzőt az ágyba.

* Reggel, amikor Vera felébred, az ágyunkból átjön a kisszobába, ahol Bandival már örülünk egymásnak pár perce. Bandi megsimogatja Vera fejét, majd így szól: Jó jeggejt, Veja! Fejébjedtéj?

* Bandi legfőbb sérelme reggel, mert azért mindent nem tolerál még Vera: Miéjt nem puszijhatom meg Veját?

És játszanak együtt. Húzzák egymást a dömperben, Vera beül Bandi mellé a kocsiba, segít kidekorálni Bandi dobozautóját, ad neki vizet a poharában az oviban (utána azért gondosan kimossa). És ha este leejtette Bandi az alvósmacskáját, Vera lemászik az emeletes ágy tetejéről, hogy visszaadja neki.





Hát, meglátjuk, hova alakul majd a viszony az új gyerek megjelenése után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Legolvasottabb